- Головна сторінка/
- Uncategorised
Програма Fast ForWord® — це комп’ютерна корекційна методика, розроблена компанією Scientific Learning (США). Fast ForWord® — це захоплююча комп’ютерна гра з оригінальними персонажами і сюжетами. Пацієнт чує звуки через навушники і виконує завдання інструктора.
Fast ForWord® — це фізіологічна тренування мозку, яке відновлює його правильну роботу. Суть тренувань в тому, що поступово збільшується швидкість, з якою мозок сприймає звуки. Отримавши досвід розрізнення звуків з різними акустичними характеристиками або окремих фонем, дитина з розладами розвитку, починає точно і швидко сприймати мову. Fast For Word® не вчить вимовляти звуки, а відновлює природні фізіологічні механізми, які породжує мова.
Fast ForWord® призначається пацієнтам з:
- порушеннями мови (моторна, сенсорна, комплексна афазія);
- з розладами читання або письма;
- порушенням психічного стану (наслідки інсульту, черепно-мозкової травми);
- погіршенням концентрації уваги;
- заїканням;
- погіршенням пам’яті.
Назва програми перекладається як «Бігом за словом» .
При ураженні кори домінантної півкулі людина втрачає здатність частково або повністю активно користуватися мовою для вираження думок і почуттів . Зазвичай також виникають розлади читання та письма. При ураженні скроневої області виникає сенсорна афазія. Клінічні варіанти її вкрай різноманітні — від повної нездатності розуміти найпростіші слова , до невеликих розладів (неможливості розрізняти нюанси, диференціювати схожі за звучанням слова).
При пошкодженні нижніх відділів лівої лобної і нижніх відділів тім’яної часток головного мозку у правші може виникнути моторна афазія. Хворий позбавляється можливості говорити через порушення складних мовленевих рухових команд. Такі хворі відрізняються мовчазністю, вони неохоче вступають в розмову, відповідають односкладово.
У більшості пацієнтів з вадами мовлення порушена ефективність обробки мовних сигналів — дитина не завжди правильно сприймає звернену до неї мову, хоча слух у неї в нормі. Традиційні заняття з логопедом в цьому випадку часто виявляються малоефективними.
Система занять за програмою Fast For Word® створюється для кожного пацієнта індивідуально, з урахуванням його проблем і можливостей.
Fast For Word®- призначена для використання навчальними та медичними закладами, спеціалістами в галузі педагогіки, логопедії, психології, нейропсихології, адефектології. Програма Fast For Word® розроблена нейрофізіологами, психологами і мовними терапевтами (логопедами) США на базі 30-річних досліджень когнітивної науки, пластичності мозку і неврологічних причин відставання в навчанні.
Використовуючи програму Fast For Word® ми можемо допомогти дітям з такими проблемами:
До порушення мови відносять:
- Дисфонія (Афон) — відсутність або розлад фонації внаслідок патологічних змін голосового апарату.
- Браділалія — патологічно уповільнений темп мови.
- Тахілалія — патологічно прискорений темп мови.
- Заїкання — порушення темно-ритмічної організації мовлення, обумовлене судорожним станом м’язів мовного апарату.
- Дислалия — порушення звуковимови при нормальному слуху і збереженій іннервації мовного апарату.
- Ринолалія — порушення тембру голосу і звуковимови, зумовлені анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату.
- Дизартрія — порушення вимомови сторони мовлення, обумовлене недостатністю іннервації мовного апарату.
- Алалія — відсутність або недорозвинення мови внаслідок органічного ураження мовних зон кори головного мозку у внутрішньоутробному або ранньому періоді розвитку дитини.
- Порушення писемного мовлення, читання (дислексія) і письма (дисграфія)
- Аутизм — розлад, що виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вираженим і всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування, а також обмеженими інтересами і повторюваними діями.
Всі зазначені ознаки проявляються у віці до трьох років.
Схожі стани, при яких відзначаються більш м’які ознаки і симптоми, відносять до розладів аутичного спектру.
Затримка психо-мовного розвитку (ЗПР) — це уповільнення процесу психічного розвитку у дитини, яке проявляється найчастіше у молодших школярів на самому початку навчання.
Яскравим проявом ЗПР у дітей є недолік знань з різноманітних тематик; обмежений обсяг уявлень про навколишній світ; незріле мислення; переважання інтересів ігрового плану; обмеження здатності до розумової діяльності.
Гіпоксично-ішемічне ураження центральної нервової системи — це антенатальні, інтранатальному або постанальне ураження головного мозку через хронічну або гостру гіпоксіїю (асфіксія), яка поєднується з явищами вторинної ішемії.
Зазвичай гіпоксично-ішемічне ураження ЦНС займає перше місце не тільки серед уражень головного мозку в дитячій неврології, а й серед усіх патологічних станів новонароджених, особливо недоношених дітей.
В його основі лежить в першу чергу антенатальної ураження плода — хронічна фетоплацентарна недостатність; гіпоксія, пов’язана з характером пологів (запізнілі пологи, слабкість пологової діяльності) і гостре розвиток гіпоксії в результаті відшарування плаценти.
Крім цього, гипоксичне ураження головного мозку може настати і в постнатальному періоді внаслідок неадекватного дихання, падіння артеріального тиску та інших причин.