У сучасному світі значно зросла кількість дітей з порушеннями розвитку. Актуальним питанням сьогодення постає проблема навчання дітей з особливими потребами та адаптація їх у суспільстві. Розвиток таких дітей може бути наближений до нормального, лише за умови правильного виховання і спеціального навчання, які спрямовані на коригування їхніх недоліків, просування у загальному розвитку і соціалізації. Виховання і навчання зазначеної категорії дітей— складна соціальна і педагогічна проблема. Різні аномалії розвитку по-різному відбиваються на формуванні соціальних зв'язків дітей, на розвитку їх пізнавальних можливостей і трудової діяльності. Залежно від характеру порушення одні дефекти в розвитку дитини можуть повністю долатися, інші — лише коригуватися, а деякі — компенсуватися.
При роботі з дітьми ми використовуємо діагностику РЕР-R.
РЕР-R надає можливість визначити ступені розладів поведінки в стосунках між людьми в іграх, у способі реагування на зовнішні подразники, а також ступінь розладів розвитку мовлення. Тест призначається, передовсім, для дітей, що знаходяться на дошкільному або нижчому рівні, тобто у віці від шести місяців до семи років. Використаний для оцінки дитини РЕР-R надає інформацію щодо розвитку вміння наслідування, сприйняття, дрібної та великої моторики, зорово-рухової координації, пізнавальної діяльності, спілкування та активного мовлення. Завдяки індивідуальному підходу до кожного маленького клієнта, ми запрошуємо до нового бачення ситуації, саме за допомогою діагностики РЕР.Ця методика дозволяє допомогти дітям з розладами розвитку та спілкування, а також дітям з аутизмом, що забезпечує планування індивідуальної програми виховання та навчання.
РЕР-R застосовується терапевтами, вчителями та батьками понад 20 років. Він виявився надзвичайно ефективним засобом для оцінки складних проблем навчання дітей із загальними розладами розвитку. Він також довів, що думка про те, що не можна протестувати дітей з аутизмом є хибною.